Utflykt

Idag har jag haft fullt upp. Dagen började med att jag och Anna (en tjej från Tanyas jobb som bor längre ner på gatan) kom och mötte upp mig. Vi hickade (läsa hike fast med ett a) i Lynn Canyon Park som jag bara trodde var den bakom deras hus, men icke sa nicke. Den är super stor och vi gick en lång runda. Vi tog faktiskt ett dopp i floden, busigt va? Haha. Det var underbart, det var en liten oas, ett vattenfall och därefter denna super vackra lilla "svimmingpool", det var kristallklart vatten, lätt grönt och väldigt kallt men uppfriskande. Vi tog några snabba simtag och det var hur skönt som helst. Vackert som tusan, precis som på film en lite avskild vattenoas med super fint vatten.

Sedan promenerade vi bara runt i byn och checkade läget, gick in i lite butiker och kolla på turist saker. Hon har själv inte bott så länge i North Vancouver så det är bra.

Senare under dagen hämtade Jennie upp oss (en annan tjej från Tanyas jobb) för att åka till Horsoe Bay. Det var även det typ en park, med jätte fin utsikt och det säger jag inte bara för att det ska låta bra. Det var super fint, alla bergen, allt vatten (Pacific Ocean) och självklart Vancouver Island. Jag såg till och med de högra bergen som är så höga att de har snö på sig. Visste ni att om man kör typ 1h 20 min bort så kommer man till the Whistler som är en ski resort och där man kan åka skidor året om, där är alltid snö. Det tycker jag är as coolt. Efter Horsoe Bay där vi förövrigt såg en säl ligga och steka på en sten åkte vi till Sypryss som är en utsikts plats i ännu en park (allt är typ en massa parker här) och gud vad mycket man såg där. Man såg i princip hela vancouver. Man såg allt, ialf jätte mycket och var även där super fint. Jag hoppas jag kommer dit fler gånger för jag tog inte med min kamera, tyvärr!

Vi åkte hem och jag åt middag. Därefter åkte jag och Kevin (grannkillen) till Stanley Park och Down Town. Vi gick längs strand promenaden i Stanley Park som var super fin. Vi gick i solnedgången och det var super fint. Det är förövrigt ett populärt ställde att träna på, var varannan man mötte, joggade, cyklade, skatade eller åkte inlines. Vi gick även i Down Town och jag såg Vancouvers högsta byggnad, hela 60 våningar! Jag fick även se North Vancouver by night och det var hur fint som helst med alla lampor och skymning, tyvärr fick jag inga bra bilder på det men jag får väl öva. Såg även en hel del Olympiska Spelen saker såsom, nedräkningsklockan. Visste ni att dem bötjade räkna ner till OS tre år innan det verkligen startade?

Imorgon bär det av till Christina Lake för att bo hos Tanyas föräldrar som bor precis vid sjön. Vi ska vara där i tre dagar så uppdatering kommer då för så långt upp i bergen finns inget internet, to bad!

God natt på er :) Kram Malin




Bilderna är från Stanley Park, strand promenaden!

Kommentarer
Postat av: Josefine

gud vad kul att du träffat folk i din ålder :) :)

2010-09-15 @ 22:36:55
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0