BRÖDBAKA - MUMS


Idag har jag bakat ett "filmjölksbröd", har bakat det förr och det är suuuuuuuuuper gott. Man kan slänga i vad man vill i princip.

Istället för yoghurt använde jag filmjölk. Det står på receptet att man ska ha grahamnsmjöl men jag blandade graham, soja och phsyllium mjöl så att det blev 5 dl tillsammans.

Istället för solros och linfrö mixad jag ihop en massa olika så att det ändån blev 3 dl tsm. Jag använde bland annat, gojibär, solrosfrö, hela repsektiva krossade linfrö, phsyllium frö, mandel, hasselnötter, valnötter och lite bovete. MUMS!!!!

Självklart går det bra att följa receptet i prunkt och pricka men jag ville "liva upp det" lite. När degen väl är klar, höll den i en avlång, sockerkaksform eller liknande.

Det bröder ska jag mumsa på när jag ska börja trappa upp efter fastan :)


Receptet

Brödet på grädding i ugnen

Ingredienserna

Min recept bok jag fick av min syster i julklapp

Filmjölk + Brödsirap

Alla torra ingredienser

Så här såg bröder ut inuti





Kommentarer
Postat av: farmor

du är duktig de receptet får ja prova

2011-02-21 @ 21:09:48
Postat av: Chelsey

YOUR RECIPE BOOK IS SO AWESOME! HAHA :)

2011-02-27 @ 06:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0