Väderprognos Vintern 2010/2011


Såhär stod det i tidningen för några dagar sen...





Kommentarer
Postat av: Josefine

oj, så jag skall ta och köpa mig en dun jacka va? :P

2010-10-12 @ 08:17:23
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Samma sak har jag hört från denna del av världen!

Så Jossan,köp din dunjacka.

Fy tusan,var det inte tillräckligt förra vintern!!

2010-10-12 @ 10:02:29
Postat av: MalinMalin

Svar till Jossan: Nej jag tror inte du behöver köpa dig en dunjacka, bara ta med dig underställ och mössa och sånt och din vinterjacak :)

2010-10-13 @ 23:52:49
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/
Postat av: Patrik

Kallaste vintern på tusen år...



Den kommande vintern kommer bli den värsta på mycket länge varnar polska meteorologer.



Den som längtar efter snö och kyla kan få lite väl mycket av det goda i vinter. Golfströmmen håller på att försvagas och kan då inte hålla borta strömmarna från Norra ishavet. Och vad blir resultatet av det? Den kallaste vintern på åtminstone tusen år, hävdar polska forskare enligt nyhetssidan eworldpost.com.



Meteorologerna menar att detta redan märks av på det kalla vädret i Skandinavien. De påpekar även att kylan kan påskyndas av oljekatastrofen i den Mexikanska golfen. Den stora mängden olja som spilldes ut minskade hastigheten av golfstömmen och har lett till att den transporterar en mindre mängd varmt vatten.







2010-10-24 @ 20:12:40
URL: http://www.wenerothsutemiljö.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0