Slut på nedtrappningen, in med juicen



Jag har nu trappat ner min mat inför min kommande juice fasta
. Japp ni hörde rätt, jag ska fatsa :D Jippie!

Mina kära föräldrar har inte låtit mig förut men nu fick jag.. Det roliga är att jag berättade det för min syster att jag skulle fasta. Och vet ni vad hon sa då? Det ska jag också! Vi ska båda fasta för första gången i våra liv och utan att ha pratat med varandra om det väljer vi båda samma tidpunkt. Ganska skrämmande men kul, kanske ett tecken på att vi är lika? Eller är vi helt enkelt väldigt likasinnade syskon :)

I alla fall mina två nedtrappnings dagar har bestått av frukt, grönsaker, grönsaksbuljongsoppa, apelsin och äppeljuice och en potatis :P Jag har läst att många tycker nedtrappningen är svårast för att det är ett mellanting mellan att äta och inte äta...

Imorgon (Lördag) börjar jag min juicefasta... Ojoj spännd över hur det ska vara men hoppas jag tar mig igenom det... Dem säger ju att man blir mycket piggare och fräschare efteråt :)


Här kommer lite bilder på min nedtrappningsmat!


grönsaksbuljon med varmt vattenapelsinjuicebanan plus färska bäräppeljuice






 


Kommentarer
Postat av: Josefine

hur har nedtrappningen gått??? och hur länge kör du juicerna?? Jag skall börja trappa ner på Onsdag... Jag tror det blir jobbigt? hur känns det?? jag äter typ laxeringsmedel första dagen... konstigt... mamma och pappa var hos mig idag iaf och vi var på stan och mamma fick visat hur man öppnar iPhonen för att få ut simkortet. vi pratar på skype min sena söndag kväll eller något :) lycka till med fastan!!! och snygg nedräkning förresten och låten bakom också :P :P

2010-10-02 @ 17:52:29
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Jossan: Nedtrappningen går till så att man trappar ner sina portioner samt övergår sakta till mer och mer vätska. Ja jag har också köpt smått laxerande te men ska köra det varje dag iastället. Samt någpn sorts fiber som är bra för magen då man inte får i sig lika mkt pga av att man gör allt till juice... Jag har ett schema jag ska föllja som jag hitatde på nätet. Blogg.vk.se/fastebloggen tror jag att det är... sedan bläddrar du där tills du hittar ett schema,,, Jag ska minst köra tre hela faste dagar.. helst fem :) Ja vi hörs :)

2010-10-02 @ 19:21:45
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/
Postat av: MalinMalin

Yum!!! Your Crazy!

2010-10-03 @ 03:55:34
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0