Svar på frågorna...


Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Då jag checkar läget på tanyas jobb eller hjälper till hemma med renoveringen eller dylikt då vaknar jag av att Tanya väcker mig, hon är min väckarklocka. Jag har ingen egen mobil men får låna Tanya då jag behöver. Anyway, jag vaknar morgonar mig - klär på mig, dricker te, kanske duschar eller bara fräschar upp mig. Jag äter frukost sedan är jag redo för världen! Spenderar den antingen på Tanyas jobb eller bara hemma och hjälper till med tanke på renoveringen...

Då jag inte har några större planer så sover jag tills jag vaknar, vilket jag aldrig gjorde när jag var hemma. Men här på min lilla "semester" så tillåter jag mig :) Jag vaknar, gör mina morgonvanor som jag skrev ovan... Sitter på datan lite, självklart läser tidningen (bläddrar lite, läser serierna och checkar vädret). Sedan under dagen kanske jag hittar på något med de människor jag lärt känna här. Eller så gör jag något roligt på egen hand. Går ner till byn, kollar köpcentret, går till biblan eller bara hänger hemma och slappar! Kanske går ut och går en runda. Jag kan göra vad jag vill, i princip! Sedan är det kväll, Tanya och Lars kommer hem från jobb, vi äter middag som någon av oss lagat. På veckorna lagar Tanya middag, helgerna Lars. Jag har bara lagar två ggr...Illa! Sen är klockan kväll, vi kollar tv och det bästa är att dem gillar samma som mig - roliga komedi serier och det går nästan varje kväll. Sedan är det dags för sängen och nu när jag börjat läsa så brukar jag faktikst läsa några sidor innan läggdags :)

Glömde tillägga att jag skypar med min underbara familj ibland :)

Vad du äter om dagarna?
Jag har alltid ätit gröt på morgonen men nu har jag valt att variera mig. Så varierar mellan omelett, gröt eller typ yoghurt och musli. Till det dricker jag ofta vatten och te! Sedan kanske sallad eller mer omelett till lunch om jag inte åt det till frukost. Vill inte bli enformig. Sedan lite snacks, kanske macka eller frukt emellan? Sedan middag som ser ut som svensk mat, idag t ex åt vi biff med stekt lök, potatismos och ångade grönsaker med brunsås och lingonsylt från IKEA. Under dagen dricker jag även mycket te, för att det är gott och värmande! Så kan min dag se ut om man inte äter ute förståss.


Jag har inte förstått hur det kom dig att du åkte till Vancover. Är supernyfiken! Vad fick dig att åka till Canada?
För ett år sedan hade jag inga som helst planer att åka till Vancouver. Mina planer var att jag skulle rycka in i lumpen hösten 2010 som insatsgruppbefäl men pga medicinska skäl blev det avblåst. Det var våren 2010 (jag skulle ta studenten) och jag stod mellan högskola eller inte högskola. Med tanke på att jag var sååå inriktad på lumpen var jag inte riktigt beredd på att börja på högskola. Jag valde att inte plugga vidare direkt utan åka till Vancouver. Min släkting bor här och han och hans fru har alltid velat ha över oss på besök. Så jag åkte, och valde att spendera 5 månader här för att uppleva mer än vad man kan i Sverige.

Hur kom du i kontakt med familjen?
Lars är min släkting så jag är inte placerad i en familjen eller så som man är när man jobbar som aupair eller dylikt.

Vem är Jason?
Jason är en kille två hus från vårat som jag lärt känna. Han jobbar på bank samtidigt som han pluggar business. Han är 21 år (tror jag).

Firar man lucia i Canada?
Nej man firar inte lucia i Canada, man firar inte ens advent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0