USA



Hello!

Nu är jag "hemma" i Kanada igen. Vi stack som sagt tidigt i morse, oj gud vad jag var trött!!! Vet inte varför men jag har sååååå himla svårt att somna om kvällarna, jag ligger bara upp försäker sova men så börjar man tänka och så vill man sova för att man måste för man vet att om man inte sover så kommer man vara trött... Jag var super trött imorse, klockan ringde 06.00. Det var bäckmörkt ute och jag frös rumpan av mig. Hoppade snabbt i flera lager kläder för maximal värme :)

Klockan 07.15 begav vi oss ut på vägen med både pass, papper och pengar!!! Och ett glatt humör. Efter ca. en timmes körning (förvirrande körning) trodde vi var vilse vilket vi inte var men tillslut kom vi fram rätt. Vi kom fram till gränsen, det var ingen kö. Vi gav snällt våra pass till mannen i luckan och han kollade in dem och frågade oss en massa. Vi fick köra till sidan, för jo... dem ville prata med mig. Allt blir så mycket mer komplicerat när man inte är från Kanada. Jag fick fylla i papper, visa alla mina, svara på en massa frågor såsom: Hur vi tjejer känner varandra? Vad jag gör här? Vem jag bor hos? Vad jobbar mina släktingar med? Är jag kriminell? När åker jag hem? Osv..

Vi kom ca 30 min före öppningstid till köpcentret, vilket var perfekt. Vi spanade in vilka butiker som fanns, sedan började vi shoppa. Vi gick in i många butiker, många roliga butiker fanns där! Faktiskt inte en enda jag sett förut så det är roligt när det är annorluna. Köpte en hel del coola saker, inte många diock men men... Det billigaste jag köpte var ett linne för 3 dollar ca 21 krr. Helt okej! Köpte även super härliga och barnsliga trycktröjor :D Både jag och sara blev kära i dem direkt! Vi gjorde även några galna foto i en fotomaskin, man borde verkligen göra det oftare. Det är roligt och man får korten så snabbt!!

Vi åt lunch på en restaurang som heter RedRobin som även finns i Kanada men detta var förstå gången för både mig och Anna som också är lite halvturist :P Vi gick vidare och sedan packade vi in oss i bilen för att bege oss hem. Att köra över gränsen hem krävdes lika många frågor och dem är inte glada dem där tulljobbarna ska jag säga er... men vi slapp ialf gå av bilen :)

Kom hem, packade upp och käkade middag med Tanya och Lars. Slappade och nu ska jag ligga i sängen och läsa min bok :)

KramKram



USA



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka snyggingar på de små korten :-)

2010-11-30 @ 12:03:37
Postat av: josefine

coolt!! skit häfitiag bilder!!! du som allid viljat göra sådant ;P

2010-11-30 @ 13:07:07
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Mamma: Ja visst är det :P :)



Svar till Josefine: Ja jag vet. Man bore göra det oftare, det är en kul grej :)

2010-11-30 @ 20:28:44
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0