JobbJobbJobb

Ojoj... jobb! Jag jobbar varje dag i ett par dagar framöver. Har tagit på mig ett extra jobb utöver mitt kassörska jobb. Nu jobbar jag är även på en restaurang och extra knäcker lite, mycket trevligt upplevelse! Får tacka min syster för det jobbet, för det är hon som har fixat det åt mig :) Jag har/ska jobba konstant i 2½ vecka och en del dagar är med två pass. Hur ska jag klara det? Det känns på i kropp och knopp ska jag säga er. Men jag vill det annars hade jag inte gjort det. Jag jobbar mest för att tjäna pengar, pengar som jag kan ha och röra mig med i Kanada utan att känna mig hindrad att göra något på grund av pengabrist.

Åh, vad jag längtar till Kanada, det är inte alls långt kvar nu. Dagarna går så himla fort - tänk snart är det augusti och alla skolor börjar. Ibland önskar man att det fanns mer tid.

På restaurangen där jag jobbar finns ett ordspråk som lyder: Livet handlar inte om att överleva stormarna, utan lära sig dansa i regnet. Det tycker jag är ett fint budskap! :)

Igår kväll bjöds det på Helsingborgsfestival med syster och självklart Hoffmaestro, liksom alla andra. Haha!

Ikväll är jag och min syster själva hemma så vi ska ha lite mys med varma mackor och lite negerbullar som vi ska baka, Gott va?

Kram Malin



(Innan jobbet på restaurange. "Dresscode" är svart, syns det? )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0