Lördagen 4:e



Vaknade sent idag, oj gud vad trött jag var!! Jag hade en super trevligt och rolig kväll igår. Vi gick till en irlänsk pub kallad Blarney Stone och det var hur läckert som helst! Det var verkligen irlänskt, servitriserna gick runt i kilt liknande kjolar, tegel och träpelar överallt, live band. Och bäst av allt var dansen! Alla var helgalna och alla bara dansade loss. Det var inte sånt stelt utan galet, skit kul var det! Jag dansade typ hela kvällen och det är jobbigt men kul :P

Bandet som spelade bestod av gubbar i typ 60 årsåldern men alla älskade dem. Man kan jämföra deras musik med typ joddla med siw tror jag, glad och annorlunda. Det bestod av dragspel, fiol, gitarr, piano och sång. Det spelade ingen roll om man kunde låten eller ej, alla bara dansade.

Idag har jag slappat, tog en lugn morgon. Körde bil, japp KÖRDE BIL!! :D Själv. Jag körde ner till Park and Tilford för att köpa vin och lite matvaror till Tanya and Lars. Väl nere kom jag på att det var gratisvinprovning i vinbutiken dvs as mkt folk och tror ni inte det var det inne på save on foods (matbutiken) också? Dem bjöd på så mkt mat att man kunde gå där för lunch :P :D jag fick med mig några gratis prover hem, torkade tranbär och några chokladpraliner. Gratis är gott!!

Har även kollat på en romantisk komedi idag, vad annars? Den hette Four Christmases och var super kul :) Se den om du inte har sett den.

Jag gjorde körningen bra, trots att jag var lite nervös har ju inte kört så mycket här.. Men tror ni inte jag råkar sätta i gång larmet på bilen, hehe och självklart visste jag ju inte hur man stängde av det! Efter ett tag hjälpte Lars mig :)

Sedan gick jag ut i kylan runt noll grader nu och sprang. Sprang ner till headwater som är nere i en dal typ och oj gud vad halt det var. Kändes lite lökigt att springa, man brukar ju springa "framåt" men pga is på vägen så köndes det mer som om jag sprang "uppåt" haha :P

Nu sitter jag här och värmer mig!! Har funnit min bästa vän - riskudden :) Mmmmmmm...

Ikväll ska jag, Tanya och Lars över till grannarna för middag och lite små prat!



Bilder från igår!






Kommentarer
Postat av: josefine

vad kul ni verkar ha haft det!! super kul ju med dans och kiltar! ekebo kanske? haha



och du körde bil heja heja!! är det puttes och tanyas enda egna bil??



jag skall snart skriva lista till att packa nu :)

2010-12-05 @ 23:56:03
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0