Robson Street



Idag tog jag mig ner till down town för att checka in den berömda shopping gatan, Robson Street. Jag hade lite svårt att hitta dit, gick lite för långt och kom till riktigt sunkiga område med enbart kineser och uteliggare. Jag frågade några kineser efter vägen men dem kollade bara konstigt på mig. Här finns super många kineser/japaneser här och dem är super dåliga på engelska.

Efter några kvarterer promenad och en buss senare var jag på Robson Street :D Butikerna var många och fina.
Köpte mig ett par lululemon byxor. Ni undrar säkert nu, vad är det? Här i Vancouver är det väldigt populärt med yoga och lululemon är ett klädesmärke (mest anpassat för yoga) som startades här i Vancouver. Nästan alla har lululemon här, speciellt byxorna. Och nu är jag med stolt ägare till ett par! Köpte mig även två tröjor, om inte på HM? :P

Där fanns ett köpcenter under marken, pacific something.

Jag kom hem helskinnade, seabus sen buss 228 upp till Lynn Valley at mountain där vi bor.

Jag höll nästan på att glöm. Jag träffade en svensk kille idag!!! Snacka om att jag blev snopen. Jag frågade efter vägen, och när jag fått informationen jag behövde tackade jag och gick därifrån. Han ropade efter mig och frågade vart jag var ifrån. Jag bara: Sverige. Han: Jag med. Och därefter blev det svenska. Faktiskt ganska svårt att ställa om från eng. till svenska när jag inte var beredd på det. Jag gjorde till och med bort mig, jag berättade att jag tagit studenten och att jag som man säger på eng. took a year off. Tror ni inte jag översätter det direkt till svenska vilket låter såååå hiimla knasigt. Jag bara; jag har tagit ett år av. Hur fel låter inte det?

Hhah. God natt. KramKram



Den "röda" gatan är Robson Street






Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=tV1p0Y-ClCk

2010-11-02 @ 09:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0