3 veckor!

Idag har jag varit här i tre veckor, tre veckor av 21 veckor. Tiden går både sakta och snabbt. Både på gott och ont! Självklart trivs jag bra här, men sjävklart längtar jag hem till mitt hem och liv hemma.

Dem påstår att jag har bra engelska, det är faktiskt ganska jobbigt att prata engelska i princip hela tiden bortsett från när jag pratar med Lars, eller försöker lära någon prata svenska eller när jag skypar med min familj och vänner därhemma :) Jag har till och med kommit på mig själv att tänka på engelska, vet ej om det är bra eller dåligt? Jag pratade liksom med djuren och allt i tanyas stall på engelska och när vi är och handlar så tänker jag på vad vi ska ha... Knäppt.. Hmm!

Igår kände jag mig hemma för en stund, vi besökte liksom IKEA! Ikea här var stort och luktade precis som IKEA hemma i Sverige. Jag och Tanya åkte dit för att checka läget och äta lunch. Och nej...jag åt inte köttbullar!! Haha

Idag (torsdag) sov jag ut ordentligt med tanke på Grouse Grind,
har dock ingen träningsvärk alls (PepparPeppar!) Mådde ialf bättre i morse än vad jag gjorde i går kväll.

Senare under dagen så skypade jag med min kära älskade pojkvän!! Ojoj vad söt och fin han är :) Om ni alla vill veta, haha. Därefter bar jag och Tanya oss ut på äventyr, hon skulle fixa nya joggingskor och tvål till Lars.


Vi besökte en mataffär där allt var organiskt i princip, det var ialf fina märken och dyrt. Men oj vad fint det är i sånna affärer. Såg en super cool sak där inne. Som ni kanske vet så äter alla barn i Sverige Nutella av något slag och här i Amerika (Canada) äter alla barn jordnötssmör. För att komma till saken så hade de en jordnötsmörsmaskin, precis som kaffemaskin. Man häller i sina nötter i maskinen, den skramlar till lite och vips kommer det ut jordnötssmör. Det tyckte jag var imponerande!

Nu ligger jag i källaren, japp i källaren på en bäddsoffa. Tanyas föräldrar (Bob and Gaile) sover här i natt så jag erbjöd dem min säng. Snällt va? Men här är också mysigt i källaren, jag har ju mina kuddar :)

God natt på er.

Förresten igår (onsdag) kl 20.09 blev det höst här. Varför just den tiden vet jag ej men så ligger det till.

KRAM MALIN

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag saknar dig också!! MEN WOW vilken jordnötsmaskin!! vi får skypa mer!

2010-09-24 @ 08:52:58
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är klart du ska prata engelska med djuren i stallet, dom fattar ju inte svenska förstår du väl ;) hade ju blivit helt förvirrade annars:D hehe. Puss&kram!

2010-09-24 @ 14:18:45
URL: http://amandaabengtsson.blogg.se/
Postat av: Josefine

jag gillar verkligen tanken på maskinen. jag vill ha en som gör min äppel mos!

2010-09-24 @ 14:35:14
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Pappa

När börjar ishockyn i Vancover.Hoppas att du skall kolla på någon match och jag vill ha en rapport med foto

2010-09-25 @ 15:28:34
Postat av: MalinMalin

Svar till Josefine: Ja det hade varit coolt till äppel.



Svar till Pappa: Ja vi har kollat på en nu.. du skulle varit med, du hade gillat det :)



Svar till Amanada: Haha, ja eller hur dem fattar inte svenska!! Kram

2010-09-29 @ 08:21:55
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0