Tidig söndag morgon...



Idag får det bara bli en massa text för har tyvärr ingen speciell bild på lager.

Min dag började med att min kära klocka (Tanyas mobil) ringde så snällt kl 08.00. Jag klädde på mig och gjorde mig redo för ett yoga pass. Tanya skjutsade ut mig till ParkRoyal där lululemon butiken ligger som håller i yogan. Kommer ni ihåg då jag skulle ta bussen dit första gången? Jag hade ju självklart kollat fel så då blev det ingen yoga. Andra gången fick jag skjuts och yogan var super bra. Tredje gången var idag, jag fick skjuts. Men vart var instruktören? Ja inte var hon i våran lokal, nej så lektionen blev inställd men vi fick alla varsitt fritt tränings pass på yoga centret värt 15 dollar. JIPPI!!! Jag snackade lite med personalen, har pratat med dem förr och dem känner igen mig. Jag är ju den svenska tjejen. Anyway, jag berättade att min kära syster kommer på besök och vips så fick jag fyra gratis träningspass :D Bra va?

Efter "yogan" så gick jag och en kille Matt som jag faktiskt träffade precis innan yogan och tog en kaffe/te på ett lokalt cafe i närheten. Han jobbade i butiken och hans kommentar för att börja snacka med mig var: Do you play soccer? hahah!! Han kollade på mina byxor, hade på mig mina stora mysbyxor från idrottsgymnasiet. Typ alla i sverige har stora slappa mysbyxor men icke här, här har alla tajta slimma tunna yogabyxor. Jag har skaffat mig ett par och dem är suuuuper sköna och snygga fakiskt :)

Efter fikan gick jag vidare till köpcentret och strosade vidare, sedan tog jag bussen hem till Lynn Valley. Gick hem, dammade lite väggar för att vara snäll :) Fortfarande dammigt! Fixade med papper inför USA imorgon, kom på att jag var tvungen att fixa min hembiljett till sverige, dvs en kopia så fick ta mig ner till biblan för att skriva ut. Allt är ju typ ner packat i lådor... Tog mig en lång promenad innan och sedan ner till biblan.

Under min promenad som var super vacker med tanke på bergen, men det har ni hört förr... kan säga det hur mkt som helst. När jag går där i min egna lilla värld med mp3 i öronen ser jag att en gammal skrutten söt liten dam försöker säga mig något. Hon bara; Excuse me, but do you know if thats the mountain? Jag bara: Jaaa!! Hon bara; I cant remeber that they were that big!! Och är man så gammal så borde man nog bo här men gulligt av henne att typ misstänka att dem växt eller något :P Men vi kom nog på att det är på snön som dem verkar större...

Därefter gick jag hem IGEN, och gick inom Anna. Hon fick en kattunge av sin kära pojkvän.. det var en tidig julklapp. Den är super söt och den heter Enzo :) Sedan gick vi hem och Lars lagade middag. Han lagade nästan julmat. Koktpotatis, kokta morötter, rödkål och stor benfri kotlett i ugn eller nått och brunsås.

Sedan duschade jag läääänge och vaaaaarmt. Gud vad jag längtar efter ett hett bad, en varm bassöäng eller varför inte en bubbelpool? :)

Nu ligger jag i sängen och är mör, imorgon bär det av till USA!!!! Min första vistelse i USA ever :D Jag mellanlandade förstås i Chicago men var bara på flygplasten så det räknas inte :P

God natt!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0