Fredagen den trettonde/vänsterhäntas dag

Idag är det fredagen den trettonde, åtminstone i 5 minuter. Otursdag säger dem! Men varför egentligen vet jag inte, vet ni?  Men en del påstår sig har tur denna dag, en sådan person är min mamma. Men jag själv har varken känt någon lycka eller otur idag... peppar peppar!

Fick även veta idag att det är de vänsterhäntas dag idag! Jag är vänsterhänt, det ligger i släkten. Många påstår att man är smartare eller mer konstnärlig som vänsterhänt, så den teorin tror ju jag stenhårt på, haha!

Men att vara vänsterhänt medför en hel del nackdelar såsom; nästan alla saxar är för högerhänta (har alltid fått köpa en egen special sax för att ha hemma och i skolan), bläcken suddas ut med handen när man skriver (allt blir suddigt och man får allt på handen istället för på pappret), när man skulle lära sig virka och sy och allt därtill på syslöjden i skolan kunde fröken inte visa för hon kunde ju bara på sitt sätt, as jobbigt! Men man har lärt sig sitt eget sätt att göra saker och ting.


Jag är egentligen bara vänsterhänt gällande skrivning, klippning och bollsporter. Jag äter som en högerhänt, skjuter som en högerhänt mm. Jag är nog en sån person som man skifta om lite då och då, t ex att dricka gör jag lika bra med vilken hand som helst.


Ikväll hade vi lite grillning med farmor, farfar och mormor! Super trevligt :) Fick blomma och present (julklapp för den som vill veta) för att jag snart åker, lite sorligt faktiskt! Men tack :)


Nu ska jag sova! Imorgon blir det att börja packa, taggad? Oh ja!!

Kram Malin





Kommentarer
Postat av: Carina, Munka

Hej

Hoppas du sparade julklapparna inslagna så du har paket till julen :-)

Sköt om dig Malin

2010-08-16 @ 22:40:49
Postat av: Malin

Svar till: Carina, Munka: Hej! :) Det blir lite svårt för min julklappp av mamma var min resväska :P Vi ses på loppisen någon dag kanske. Kram

2010-08-17 @ 09:47:22
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0